Tuesday 24 May 2011

ANDA YANG BERKUASA.
                            
1.  Kementerian Kesihatan Malaysia -  (KKM)

BERDAFTAR & KELULUSAN MAL
Hubungi 03 – 7883 5400
Biro Pengawasan Farmaseutical Kebangsaan

www.bpfk.gov.my          -  Contoh kelulusan : MAL08031394T
www.pharmacy.gov.my    -  Untuk kepastian mengenai senarai      penuh mana-mana produk yang disahkan dicampur racun terkawal / berjadual ( didaftarkan & tidak berdaftar )
         
   KEMENTERIAN  KESIHATAN  MALAYSIA    “ISYTIHAR PERANG – HUKUMAN LEBIH BERAT”
        Contoh susulan oleh KKM – “Health Ministry will set a minimum content under Trade Description Act .
        
Cadangan untuk masalah ‘Kesuburan / Fertility’, pihak Kementerian Kesihatan Malaysia akuan 2 ( KWSP / EPF ) memandangkan kos kini meningkat.
NASIHAT TERBAIK & TERBARU DARI MENTERI KESIHATAN MALAYSIA. DATUK SERI LIOW TIONG LAI. Berita Harian – Rabu 18 Mei 2011. INTERNET TIDAK BOLEH JADI DOKTOR ( maklumat penyakit di laman web wajar ditentukan kesahihan )
 ‘Tiada salahnya anda cuba mendapatkan maklumat daripada internet. Tetapi kita harus ingat bahawa bagi setiap laman web lengkap yang kita layari, ada banyak lagi diwujudkan oleh mereka yang tidak mempunyai kepakaran dan mempunyai muslihat diragui.’ ( satu cara untuk memastikan kesahihannya ialah dengan melihat sama ada laman itu menyediakan senarai ahli lembaga penasihat atau konsultan).
PERHATIAN, pertama seumpamanya berasaskan herba  Tongkat Ali- Paten US & EU, hasil Kajian Klinikal oleh konsultan iaitu Professor Emeritus Dr Ismail Tambi. ( produk pertama sealiran nasihat KKM )

Pengguna Bijak, sila pasti & laporkan.
( KADAR SEGERA )
ANDA YANG BERKUASA.
                              



No comments:

Post a Comment