Saturday 10 September 2011

Kajian dan Fakta


Anti – Diabetic ( anti kencing manis ) contoh saintifik
·         Kandungan gula dalam darah, tinggi

Berfakta ( benar , terang dan jelas )
Kajian di Amerika Syarikat  ‘MENDAPATI’ bahawa :-

a.      Kencing Manis - Jenis 1
(  69  pesakit / mengidap  )

b.      Kencing Manis – Jenis 2
( 580 pesakit / mengidap )

Kedua-dua jenis pesakit kencing Manis ( kesemuanya ), didapati jumlah purata paras ‘Testosterone’ adalah lebih rendah dari mereka yang ‘NORMAL’. ( dari keputusan ujian darah  - ‘Sebelum & Selepas 6 Bulan)

PERHATIAN
Kemajuan Sains – Perubatan Moden 2010 FAKTA  dicadangkan pada di seminar kesihatan antarabangsa oleh pakar, suatu hari nanti ‘TESTOSTERONE’ PENGUKURAN BOLEH DIGUNAKAN UNTUK MEMBANTU MERAMALKAN YANG LELAKI LEBIH CENDERUNG UNTUK MENDAPAT PENYAKIT KARDIOVASKULAR.

NASIHAT PAKAR ( BERKAITAN KAJI SELIDIK )

Bahawa  setiap pasangan mempunyai hubungkait  rapat dengan  kedudukan tahap kesihatan diri masing-masing. Terutama lelaki, ramai  tidak tahu bahawa  kegagalan fungsi  ereksi adalah satu daripada pertanda awal bagi penyakit kardiovaskular,  seiring dengan diabetis, hipertensi, kolesterol tinggi dan penyakit jantung.

Berpunca akibat tahap kadar kolesterol dan diabetes yang tinggi ( terdapat pada bacaannya ), akan berlaku pengempulan lemak di sepanjang dinding arteri maka salur darah sempit dan jalanan darah tidak lancar lantaran berisiko  perjalanan atau pengaliran darah yang tidak secukupnya ke bahagian organ didalam badan.Perlu diketahui bahawa bahagian alat kelamin lelaki mempunyai  salur darah lebih kecil berbanding di bahagian lain tubuh badan ( lebih kecil dari salur darah di jantung ). Maka, apabila salur darah bermasalah, akan melibatkan gangguan organ lain didalam tubuh lebih-lebih lagi JANTUNG.

No comments:

Post a Comment