Friday 27 January 2012

TERKINI - PENJARA MENANTI PENIAGA UBAT TIRUAN ( 27 JANUARI 2012 ) longjack & atau eurycoma longifolia Tongkat Ali Nu-Prep 100 ( paten US & Europe )

Kemenangan ‘PENGGUNA  BIJAK  MALAYSIA’
Penantian Bertahun Berbaloi

AWAS ANDA DI AWASI 
( untuk tindakan perundangan seterusnya )


PERHATIAN :- Jangan Beli Dalam Talian 
(on-line blog / website)
SEHINGGA DI SAHKAN & DIBENARKAN SECARA RASMI.

Contoh terdapatnya  gambar produk ( kotak seakan-akan bungkusan lama yang tidak mempunyai paten no berjenamakan Nu-Prep atau berjenama Nu-Prep bersama paten no TETAPI TIDAK ADA SEBARANG PERLANTIKAN URUSAN JUAL BELI, PEMBELIAN PRODUK DARI KAMI SEHINGGA KINI – KECUALI ADA KEBENARAN BERLAKU URUSAN TERSEBUT BERSAMA PRODUK SEBENAR ( juga pengendalian beli melalui talian DIBENARKAN atau sebaliknya - ‘BELUM PASTI’)  atau dan terdapatnya informasi produk ( flyer, leaflet bersama gambar produk Nu-Prep atau dan berbeza penyampaian tetapi dengan maksud yang sama seperti kajian klinikal yang tercatat pada journal kesihatan antarabangsa ) atau dan DINYATAKAN produk disyorkan  oleh Pakar Andrologi Malaysia Dr Ismail Tambi ( selama ini hanya & untuk Tongkat Ali Nu-Prep 100,paten US & EU, beliau sebagai pakar yang dilantik secara rasmi sealiran nasihat  & panduan Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM ) ‘Bersaintifk & Berkriteriakan WHO,‘YANG PASTI BUKAN DILANTIK DARI - DIKALANGAN BLOG-BLOG INI’atau induvidu terbabit ) atau dan mempunyai gambar iklan keratan akhbar ( yang di potong & 'scan' ). Selama ini pihak kami TIDAK BERURUSAN ATAU DAN MEMBENARKAN MEREKA MENJUAL MELALUI BLOG ( DALAM TALIAN ).

JIKA BERLAKU MAKA ‘ANDA ADALAH SALAH SEORANG MANGSA PENIPUAN ATAU ‘KALDAI DADAH’ ( kandungan ‘Bahan Terlarang / DADAH ) serta proses yang TIDAK SELAMAT yang boleh berisiko tinggi ( kerosakkan buah pinggang )

Contoh seperti :-  Images Google.
i.  Nu Prep 100 Search About 1,140,000 results ( 0.21 seconds )
ii. Nu-Prep 100 Search About 1,150,000 results ( 0.15 seconds )



Terdapat hampir 10 blog ( website & mungkin lebih ) sehingga 31 Januari 2012 ( setakat 3.21 pagi ) Juga terdapatnya keratan iklan akhbar pada blog yang baru sahaja di letakkan dengan 'remarks' dari google – 1 day ago’ maksud baru dipotong & scan ( atau ‘copy & paste’)

'AKAN DIPAPARKAN - BLOG TERSEBUT, TALIPON NAMA, NAMA BANK SERTA 'ACCOUNT BANK'

BUKAN HAK ANDA
ANDA - pencuri harta interlek/hak cipta/plagiat/penjual bahan tiruan & PELBAGAI ADALAH PEROSAK NEGARA


METRO ISNIN, 30 JANUARI 2012
Fakta Grafik
MEGAUPLOAD
PENUTUPAN LAMAN SESAWANG
Platform untuk penyimpan dokumen dan memuat turun-muzik , filem, siri televisyen dan lain-lain

50   juta pengguna harian
150 juta + pendaftaran
175 juta dollar AS pendapatan sejak 2005
25   petabait data yang disimpan dalam lebih daripada 1,000  pelayan
500 juta dollar AS + anggaran kerugian ditanggung pemegang HAK CIPTA


ISU BERKAITAN HAK CIPTA
BERITA HARIAN. RABU 1  FEBRUARI 2012

GINGRICH DISAMAN GUNA LAGU ROCKY
NEW YORK: Seorang calon Presiden dari Parti Republikan, Newt Gingrich, menghadapai saman kerana menggunakan tanpa izin lagu tema filem Rocky III bertajuk ‘Eye of  the Tiger’. Menurut dokumen mahkamah.
Tuntutan dikemukakan kelmarin oleh Rude Music inc dimahkamah persekutuan Illinois, berkaitan penggunaan lagu itu Gingrich ketika berkempen.
Rude Music Inc dimiliki oleh Frank Sullivan, yang menulis bersama lagu yang memenangi anugarah Grammy itu. Selain Gingrich, saman itu juga menamakan kempennya, ‘Newt 2012 Inc’ dan Kesatuan Konservatif Amerika, sebagai defenden.
Saman itu menyatakn, Gingrich sengaja melanggar peraturan mengenai HAK CIPTA itu sekalipun mempunyai pengetahuan besar mengenainya.
Rude Music Inc meminta mahkamah mengarahkan defendan berhenti menggunakan lagu itu dan memberikan ganti rugi kepadanya. Jurucakap kempen Gingrich tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan ulasan lanjut.


CONTOH ISU IKLAN 
MENGELIRUKAN PENGGUNA
CONTOH BAIK - ISU IKLAN MENGELIRUKAN PENGGUNA.( ringkasan ) Berita Harian. Jumaat 29 Julai 2011.

UK HARAMKAN IKLAN JULIA ROBERTS
‘Mengelirukan pengguna kerana gambar dipaparkan diubah secara digital’ Agensi Penarafan Iklan Britain, mangharamkan 2 iklan memaparkan imej aktres selepas  SEORANG  AHLI PARLIMEN NEGARA itu mendakwa teknik ‘air brush’ yang digunakan menyebabkan mereka kelihatan jauh lebih muda daripada usia sebenar sehingga mengelirukan pengguna. ‘Jurucakap mengaku, gambar untuk iklan itu diubah suai secara digital’.


PERHATIAN - ‘TERANG & JELAS’
Daya interlektual Pengguna Bijak DITUNTUT
'Jangan jadi kaldai DADAH atau Tertipu'
Kebolehpercayaan dan kridibiliti. bagaimana hebat dan berwibawa sesuatu tuntutan atau kenyataan yang dibuat ia perlu diselidiki. Contohnya, gambar iklan seorang bintang filem jelita mengatakan penampilannya adalah kerana menggunakan produk kosmetik jenama tertentu.

Berapa ramai orang yang mempersoalkan  kebolehpercayaan  kenyataan atau tuntutan  itu?. Bagaimana pula dengan iklan jenama beras tertentu yang menggunakan personaliti TV  terkenal yang menunjukkan tanda bagus?. Jika sebahagian besar masyarakat kita mempersoalkan tuntutan itu, sudah pasti industeri pengiklanan terancam dan ia mungkin tidak akan disiarkan lagi.  ( Penulis ialah Ketua Pegawai Eksekutif Unit Inovasi Khas Pejabat Perdana Menteri – Rencana Sabtu 11 Jun, 2011 Berita Harian )




Produk Tiruan & Informasi kajian Klinikal 
cara disampai berbeza ‘Tetapi Masksud Yang Sama’

Blog/web, yang dilawati ribuan hingga jutaan – mencuri harta interlek/ cendiakawan negara, kajian klinikal pada manusia pertama di dunia hanya dari pihak kami berkaitan ‘Kesuburan – peningkat padu dan sperma mani, kepekatan air mani & peratus kelahiran, ia hubung kait Tongkat Ali Nu-Prep 100 (paten US 7,132,117 B2 & Europe EP  1,313,491 B1 ) 

& Pengurusan ‘Late On-set Hypogonadism – LOH ( Awet Muda / Andropos ).Kajian yang tercatat pada journal kesihatan – laporan 
perubatan seperti The Asian Journal of Andrologi ( 2010) &



ANDROLOGIA ( First 
International Journal of Andrologi) Jun 2011 terkini.

BEGITU JUGA ‘PENINGKATAN HORMON STERIOD KRITIKAL’ ( gradually ) 26% seminggu hingga 47% dalam 3 minggu. 

( ia adalah ‘discovery oleh penyelidik cendiakawan Malaysia, secara semulajadi yang terdapat keistimewaan pada ‘long jack – eurycoma longifolia Tongkat Ali Nu-Prep 100’ bukan dari ‘Bahan Terlarang / DADAH) cara disampai berbeza ‘Tetapi Masksud Yang Sama’  .

Jika dulu ‘seorang peniaga herba, menyatakan bahawa belum ada dalam sejarah syarikat herba saman antara satu lain dimahkamah – SEKARANG IA AKAN BERLAKU DALAM MASA TERDEKAT’

TERBARU 27 JANUARI 2012
 DARI
 KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA.
(KKM)

Kemenangan ‘PENGGUNA  BIJAK  MALAYSIA’
Penantian Bertahun Berbaloi
Penjara menanti peniaga ubat tiruan
SEBILLION 

 KEPADA KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA 
( KKM )


Kemenangan ‘PENGGUNA  BIJAK  MALAYSIA’
Penantian Bertahun Berbaloi 'YES'

Jumaat 27 Januari 2012     NASIONAL


KUANTAN: AKTA FARMASI yang akan mengenakan hukuman lebih berat, termasuk penjara kepada individu menjual dan mengedar ubat tiruan, dijangka dapat dikuatkuasakan tahun depan.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata pihaknya akan membentangkan rang undang-undang itu pada sidang Perlimen, Mac ini  Katanya, AKTA FARMASI  bagi menggantikan lima akta berkai, supaya penguatkuasaannya dapat disegerakan bagi mengekang isu lambakan ubat tiruan di pasaran.itan ubat, racun dan pendaftaran perubatan iaitu Akta RACUN 1952, Akta DADAH Berbahayan1952, Akta JUALAN UBAT 1952, Akta Pendaftaran FARMASI 1951 dan Akta UBAT ( JUALAN  DAN IKLAN )1956, memudahkan pihaknya mengambil tindakan tegas kepada mereka terbabit.
‘AKTA sedia ada hanya memperuntukkan hukuman denda dan saya dapati peniaga, termasuk penjual ubat tradisional tidak serik berbuat demikian, malah memperoleh keuntungan besar dengan menipu pengguna.
‘KITA harap AKTA FARMASI ini bukan saja membolehkan individu bersalah didenda tetapi juga dipenjara mengikut jenis kesalahan masing-masing’ katanya
Beliau berkata demikian selepas melawat wartawan akhbar China Press, Chow Siew Chin, 26, yang kerugian lebih RM 48,000 selepas disamun lelaki bersenjatakan sebilah pisau dan melarikan kenderaan Produa MyVi miliknya dalam kejadian berdekatan pejabatnya, disini.Selasa lalu.

KEUTAMAAN AKAN BERLAKU PERUBAHAN STATISTIK KEBAIKAN KEPADA NEGARA SEPERTI BERIKUT :-
i.                    Tidak Berlaku Jualan Tiruan di kaki lima atau pasar.
( peratus – berkurang hingga SIFAR serta merta )

ii.                  Tidak Berlaku ‘Penipuan Ubat dicampur ‘Bahan Terlarang / DADAH’
( peratus – berkuran hingga SIFAR serta merta )

iii.                TIDAK BERLAKU
a.       ‘PENJUAL TIDAK TAHU, IA DITIPU’,
b.      ‘PENGEDAR JUGA IA DITIPU’,
c.       PIHAK KILANG SEBAGI PENGELUAR MENAFIKAN PRODUK MEREKA YANG MEMPUNYAI SENARAI ‘BAHAN DIHARAMKAN’ KEMUDAHAN PEMERIKSAAN BAHAN MENTAH DIAMBIL TELAH DICAMPUR DENGAN SENGAJA ATAU BAHAN TERSEBUT SEMEMANGNYA TELAH MEMPUNYAI SECARA SEMULAJADI ( TETAPI TIDAK MEMPUNYAI TEKNOLOGI MENGASINGKAN & DISOKONG SIJIL ANALISA –COA )
d.      ATAU PIHAK YANG MEMILIKINYA.

iv.                Pesakit – BAKAL menjalani rawatan ‘dialisis’ akan berkurangan ( atas alasan tidak mengambil produk tidak berdaftar & tiada kelulusan ) disamping ‘produk terjamin selamat serta larut dalam air sepenuhnya’. ( menjimatkan kos, rakyat sihat & kos tersebut boleh digunakan untuk pembangunan yang lebih wajar – pihak kerajaan & zakat telah memperuntukan puluhan juta ringgit menampung kos ini setiap tahun )

v.               Mendidik LEBIH BAIK & MEMUDAHKAN – Pengguna Bijak Malaysia, kearah yang lebih baik iaitu pastikan pendaftaran, kelulusan produk dari Kementerian Kesihatan Malaysia – KKM, mempunyai kajian klinikal,( tercatat pada journal kesihatan-laporan perubatan antarabangsa ), produk wajib bersama doktor pakar – yang menjalankan penyelidikan ( berkriteriakan WHO, serta kelulusan cemerlang sebagai doktor pakar ), sokongan sijil analisa (coa) pelbagai melebihi TAHAP yang sedia ada. ( ini kebijaksanaan pihak pengeluar- menuju era globalisasi/ perubatan moden. 

vi.                Pastikan – produk bersama saintifik berkriteriakan WHO ( keistemewaan selain hanya testimonial TERKINI  PRODUK SEALIRAN FAKTA SAINTIFIK ). SEMUA PIHAK PENGELUAR AKAN BERSEDIA KEARAH INI.peningkatan peratus yang lebih bertanggungjawab kepada ‘Pengguna’




  UBAT TIRUAN KIAN BERLELUASA
KOSMO SABTU 3 SEPTEMBER 2011
( Tangkapan demi tangkapan,bagaikan cendawan tumbuh ) 

          AWAS PRODUK TIRUAN.
     
      CONTOH ‘Produk Tiruan’ yang diterima dari ‘Pengguna Bijak’ – Belian melalui talian ‘blog’. Sehingga kini belum ada sebarang blog dan atau laman website yang dibenarkan ‘Belian Melalui Talian’ hingga dimaklumkan kelak. ( hanya informasi produk – TANPA BELIAN ATAU JUALAN). Produk tiruan ini banyak terdapat pada blog ( bersama fakta informasi kajian atau salinan 'leaflet / flayer' ) Produk yang tidak selamat - Tidak pasti jenis proses TIDAK LARUT DALAM AIR SEPENUHNYA yang boleh menyebabkan 'kerosakkan buah pinggang' & atau dicampur bahan terlarang / DADAH.
SETALAH 3 HARI 'KAPSUL' MASIH TIDAK LARUT SEPENUHNYA DALAM AIR.

SOKONGAN ANDA 'PENGGUNA BIJAK MALAYSIA' AMAT DIHARGAI.
PEMBARUAN YANG PERLU DIKETAHUI & PERKARA AKAN BERLAKU DARI SEKARANG 


PEMBARUAN BAIK  
HAK CIPTA



FAKTA BERSAINTIFIK, BERKRITERIKAN WHO, TERANG & JELAS HANYA DARI TONGKAT ALI NU-PREP 100 (PATEN US & EU )



JANGAN ADA ‘KALDAI DADAH’ ATAU YANG TERTIPU LAGI






No comments:

Post a Comment