Sunday 12 February 2012

Long Jack

Long Jack
jack or 
Tongkat Ali 
& or Eury coma 
Long ifolia jack


Warning
'fake'
product


Fake, fake, Fake, fake, Fake, fake Fake, fake & FAKE


FAKE PRODUCT -
Warning ‘on-line sales scam

my.88db.com  & lelong.com                                  

pakarlelaki.com
freeweb.com


lelong.com
lelong.com 


Kedaidewasa.com

ekioskmall2.wordpress.com

adamdanhawa.com

cpintass.com


tongkatali.lot.my

Mylife.com.my

mesra.net
WARNING
'FAKE'







‘capsules’
require several days to dissolve

This picture is definitely fake products.

genuine, 
G E N U I N E
2012
Tongkat Al
Nu-Prep 100
Patent US
7,132,117 B2
& 
Europe Specification 
Patent
EP 1,313,491 B1 


Perhatian: Pakar Andrologi Malaysia & blog.

Pihak kami ingin menyatakan bahawa Pakar Andrologi Malaysia, Dr Ismail Tambi tidak ada sebarang hubungan produk lain yang berasaskan dari herba Tongkat Ali ( Harta Khazanah Negara ) kecuali Tongkat Ali Nu-Prep 100 Larut Dalam Air ( Water Soluble Extract – Freeze Dried ) yang dipatenkan di Amerika Syarikat ( US 7,132,117 B2 ) & Eropah ( Europe Specification Patent – EP 1,313,491 B1 ). Pakar Andrologi Malaysia, Dr Ismail Tambi sebagai konsultan yang sah hingga kini, merupakan pakar yang mendapat kelulusan bercirikan WHO untuk menjalankan kajian klinikal bagi pihak Biotropics Malayisa Berhad. Kini kajian klinikal ini telah tercatat pada ‘Journal Kesihatan Antarabangsa’ berkaitan ‘Kesuburan’ ( Asian Journal of Andrology – AJA 2010 ) & Pengurusan Late on-set hypogonadism – LOH ( awet muda/andropouse ) ANDROLOGIA ‘ First International Journal of Andrology’ terkini Jun 2011.

Kajian –kajian klinikal ini merupakan yang pertama di dunia yang berasaskan dari herba ‘Harta Khazanah Negara’ hanya dari produk Tongkat Ali Nu-Prep 100 dan bukan dari produk Tongkat Ali yang lain di pasaran sekarang. Kejayaan ini telah meningkatkan dan meletakkan industri herba negara ketahap yang tertinggi berasaskan dari herba Tongkat Ali dan kejayaan ini telah mengharumkan nama negara ( Kemajuan & Pembangunan Ummah adalah benar bahawa ‘Industri Herba Menjana Ekonomi Baru’). Kelebihan ketara kajian klinikal ini menjadi rujukan pakar-pakar luar negara, terkini menjadi persaingan perubatan moden / barat, terbukti secara saintifik kebaikan dan keberkesanannya ( memantapkan testosterone ) ‘TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH.’  

Pihak kami juga ingin menyatakan terdapatnya produk TIRUAN pada beberapa blog bersama informasi ( gambar produk TIRUAN & PRODUK YANG DINYATAKAN BERSAMA NO RUJUKAN PATEN BERKENAAN ). Juga terdapatnya kenyataan bahawa produk berkenaan disyorkan oleh Pakar Andrologi Malaysia Dr Ismail Tambi.

Maka ANDA, sebagai ‘Pengguna Bijak Malaysia’ dinasihatkan supaya tidak berurusan ‘Beli Dalam Talian’ ini. ( hingga dimaklumkan )

Pihak kami belum pernah berurusan jual beli pada blog berkenaan atau pun sebaliknya dengan memberi kebenaran kepada blog-blog ini, untuk mempromosikan atau menjual melalui blog ( dalam talian ). Pihak kami sebagai ‘Exclusive Distributor’ tidak berurusan dengan blog-blog tersebut begitu juga pihak Biotropics Malaysia Berhad.


Laporkan:


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia
JAKIM (HALAL)
Hubungi 03-8886 4000 / www.islam.gov.my
Email: webmaster@islam.gov.my
Contoh kelulusan
Pengguna Bijak, sila pasti & laporkan.
(KADAR SEGERA)
ANDA YANG BERKUASA.


FOKUS 2012 ‘PENGGUNA BIJAK MALAYSIA’
Laporkan - kadar segara
Kemenangan sudah pasti
Mahkamah Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia
TTPM

YANG PASTI KEBENARAN & KEMENANGAN  PENGGUNA HANYA DI MAHKAMAH TRIBUNAL TUNTUTAN PENGGUNA MALAYSIA
(TTPM ) 03-4042 4181 / tppm.kpdnkk.gov.my
Contoh berkaitan ( atau sebaliknya ) : -
Pada Khamis 17 Mac 2011, pasangan dakwa kaedah rawatan mengelirukan, firma perubatan diarah pulangkan wang RM14,000. “ peringkat awal mendapatkan rawatan syarikat berkenaan, beberapa kali saya dimasukkan ke hospital hingga saya berasa tiada perubahan & berhenti daripada memakan ubat dibekalkan itu. ” Dalam penghakiman, mengikut Seksyen 9 & 10 Akta Perlindungan Pengguna 1999,  representasi & perlakuan yang dilakukan syarikat berkenaan adalah palsu & mengelirukan mangsa berhubung perkhidmatan & kualiti diberikan.
Tribunal pengguna dikagumi dunia. ( Rabu 17 Ogos 2011 )
Mana ada negara di dunia yang dengan hanya 1 pound sterling atau RM5. Seorang rakyatnya yang teraniaya boleh mengadu apa sahaja kepada sebuah tribunal pengguna. Dan seterusnya dia menikmati pula ganjaran daripada ketidakadilan yang diterimanya.
Pengguna Bijak, sila pasti & laporkan
( KADAR SEGERA )
ANDA YANG BERKUASA



KEMENTERIAN PERDAGANGAN DALAM   NEGERI, KOPERASI DAN PENGGUNAAN
Hubungi 03- 8882 5500
www.kpdnkk.gov.my   / webadmin@kpdnkk.gov.my
‘AWAS PRODUK TIRUAN & ATAU  – YANG BOLEH MEROSAKKAN BUAH PINGGANG’
 KOSMO – Sabtu 12 Mac 2011.  ALOR SETAR.
Orang ramai  diingatkan supaya tidak mudah  terpengaruh dengan  ubat-ubatan herba yang dijual di pasar atau kaki lima kerana dikhuatiri mengandungi racun yang boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang. Pengarah Kesihatan Kedah, Datuk Dr. Marzukhi Md. Isa berkata, penyakit buah pinggang bukan terjadi dengan sendiri tetapi disebabkan amalan pemakanan termasuklah penggunaan ubat herba yang dijual tanpa kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
Pengguna Bijak, sila pasti & laporkan.
( KADAR SEGERA )
ANDA YANG  BERKUASA
SILA DAIL 8100866800




Kementerian Kesihatan Malaysia -  (KKM)
BERDAFTAR & KELULUSAN MAL
Hubungi 03 – 7883 5400
Biro Pengawasan Farmaseutical Kebangsaan
www.bpfk.gov.my          -  Contoh kelulusan : MAL08031394T
www.pharmacy.gov.my    -  Untuk kepastian mengenai senarai      penuh mana-mana produk yang disahkan dicampur racun terkawal / berjadual ( produk didaftarkan & tidak berdaftar )
Kepastian terus, melalui talian boleh memperolehi senarai nama produk yang dirampas, nama pengilang & atau pengedar produk berkenaan.


GABUNGAN  PERSATUAN  PENGGUNA  MALAYSIA
Pusat Aduan Pengguna Nasional (NCCC)
Hubungi 03 - 7877 9000 / www.nccc.org.my
“Dari FOMCA, dinasihat mengambil produk yang telah melalui ujian dilakukan oleh PAKAR.”
Contoh :  Kebenaran kebaikan pada pengguna dengan  dos-dos terbukti melalui ujian.
Produk berkriteria WHO seperti ujian keracunan pada haiwan, ujian awal pada manusia & hasil ujian klinikal, yang pasti ia adalah suatu produk yang SELAMAT. ( tiada ciri-ciri penipuan / perkara tidak jelas ).
KINI kebanyakan produk dipasaran ‘menipu’ dengan proses yang tidak terjamin selamat, dos yang TIDAK PASTI & tiada kajian yang menyokong kebenaran produk tersebut.
   
   (Federation of Malaysia Consumers Associations)
Pengguna Bijak, sila pasti & laporkan
( KADAR SEGERA )
ANDA YANG BERKUASA



Sistem Penyampaian ditingkatkan 
demi Pengguna Bijak Malaysia

1 comment:

  1. http://gpharmacys.com/index.php?main_page=product_info&products_id=640

    salam, yg kat gpharmacys.com tu yg tipu ka yang betol?
    tq

    ReplyDelete