Thursday 26 July 2012

'Road Show' - MAHA NS 2012 Peneraju Herba Negara dan Seminar Keluarga Sakinah 'Suami Hebat Rumahtangga Berkat' seluruh Negeri Sembilan. Sebillion Terima Kasih kepada MOA/DOA, Majlis Agama Islam Negeri Sembilan & Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan.



Nu-Prep 100, Mendidik Sentiasa. 


Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah.

Penambahan TERBARU di bulan yang mulia ini – ilmu tidak terhad 365 ( 366 hari ) ia setiap saat, setiap minit, setiap jam, setiap hari, setiap minggu & bulan ( ERTI KATA SEBENAR – 24,7, 365 ) & AKAN BERTERUSAN 'JIHAD DIDIK' – IQRA, TERUSKAN ‘1 PERMULAAN YANG BAIK’. Malah email ini baru di terima dari ‘PAKAR ANDROLOGIST MALAYSIA’ ( selepas beliau pulang dari ‘TARAWIH’ ). 

SOALAN YANG DI TERIMA SEBENTAR TADI
( THURSDAY, JULY 26, 2012 11.31 AM )

Perkara ( Subject : ASTHNOSPERMIA )

Salam Dr Ismail Thambi,

Nama saya azura. Saya telah berkahwin melebihi 3 tahun dan masih belum dikurniakan anak. Saya akan melalui satu proses pensenyawaan secara tabung uji (IVF). Sekiranya suami saya mempunyai "Asthnospermia", adakah cara untuk menghalangnya daripada perkara ini berlaku. Merujuk kepada test yang dilakukan sebanyak 2x (selang dua bulan) kedua-dua test ia menunjukkan hanya 5% sahaja yang pergerakan sperma dalam tempoh masa 2jam. Boleh dr berikan senarai pemakanan seperti buah, daging yang patut suami saya kerap ambil.

Mohon pandangan YBrs.Dr

Sekian terima kasih     

JAWAPAN KEPADA SOALAN INI. 
DARIPADA DR ISMAIL TAMBI – PAKAR ANDROLOGIST MALAYSIA SEPERTI BERIKUT :-

Saya cadangkan Nu-Prep100,3 kapsul sehari,2 pagi dan satu malam.(Waktu bulan puasa,2 buka puasa dan satu sahur).Supleen ini ada jual dimana mana Farmasi Guardian.


Produk Nu-Prep 100 berada di seluruh Malaysia bersama 1000 farmasi seperti Gurdian, Vita Care, Caring & atau farmasi biasa berhampiran anda & Kedai-Kedai Herba seperti di RY Saloon ( pasaraya besar Giant, Carrefour, Mydin & Tasco - Lembah Klang ) juga di PT Widuri, Benebi Jaya & Herba Cinta ( bersama rangkaian berkenaan yang terpilih ). Kini juga berada di 'Specialist - Medical Centre' atas permintaan pakar selain klinik doktor keluarga. Ini berlaku berlandaskan fakta bersaintifik & berkriterikan WHO bersama kajian klinikal pertama di dunia terbukti disamping hasil kenyataan dari 'Pengguna Bijak Malaysia'.

PERINGATAN.
TANGGUNGJAWAB SETERUSNYA KEPADA PENGGUNA BIJAK.



Yang memberitahu melalui h/p pada 18hb Julai 2012 ( selepas MAHA NS 2012 ) walaupun berbilang bangsa & agama, jika masalah kelakian menyebabkan satu penyumbang akan penceraian tuan 'dicadangkan ANDA mencuba akan Nu-Prep 100 yang telah di beli pada MAHA NS 2012 ( bersama FOC Nu-Max berbaki 20 kapsul ) bermula sekarang TERUS AMALKAN 2 KAPSUL, memandangkan tempuh kerja setiap hari 12 jam ( & bacaan BP yang tinggi ). Yang terbaik akan berlaku satu perubahan ke arah kebaikan kesihatan tubuh badan ANDA dalam tempuh 2 minggu dari sekarang atau kurang saya akan menijau perubahan ANDA dari masa ke semasa. ( bersukan mengeluarkan peluh & minum air kerap / banyak merupakan satu permualaan yang baik ). JIKA TIDAK MENUJU KE ARAH KEBAIKAN. ANDA AKAN KAMI KEMUKAKAN TERUS PADA DR PAKAR BERKAITAN.


Dari Nu-Prep 100, pada Bulan Yang Mulia ini di berkati segala usaha yang dilakukan. SEBILLION TERIMA KASIH.


Informasi seterusnya untuk 'IQRA', TELAH DI SIARKAN PADA ISNIN, 23 JULAI 2012 ( Published Monday, 23rd July 2012 )


SELAMAT BERPUASA
IQRA


 SILA, TERUSKAN DI BULAN YANG MULIA INI


IQRA
IQRA
IQRA
IQRA
PASTIKAN MAKANAN YANG BERKHASIAT UNTUK KESIHATAN TUBUH BADAN

AWAS - TIADA MINUMAN PRACAMPURAN TONGKAT ALI DI PASARAN YANG DAPAT MEMBERI KEBAIKAN KESIHATAN TUBUH BADAN (kandungan bahan aktif 0.5 - 1.6 mg TIDAK MENCUKUPI, KANDUNGAN SEBENAR ADALAH 200 MG SEPERTI DALAM KAJIAN KLINIKAL - ATAU MENGIKUT BERAT BADAN - BMI 1 KG BERSAMAAN 1 MG.

JANGAN JADI MANGSA ATAU BERPOTENSI TINGGI AKAN DATANG SEBAGAI PESAKIT YANG BERMASALAH BUAH PINGGANG ATAU YANG MEMERLUKAN RAWATAN DIALISIS. ( atau jika hanya kandungan gula yang banyak - ANDA & KENCING MANIS adalah PASTI - sealiran dengan itu fakta terbaru dari 27 juta rakyat hampir 2.6 juta adalah PESAKIT KENCING MANIS MALAYSIA - laporan terbaru 2012 KKM )

PASTIKAN KEBIJAKSANAAN ANDA 'PENGGUNA BIJAK' SEALIRAN BERSAINTIFIK UJIAN & KAJIAN BERKRITERIAKAN WHO. NASIHAT KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA ( KKM / MOH - Ministry of Helath Malaysia, to set minimum content for TONGKAT ALI DRINKS.  SET A MINIMUM CONTENT UNDER TRADE DESCRIPTION ACT - WILL DISCUSS IT WITH DOMESTIC TRADE & CONSUMER 2007 )

KEUTAMAAN, Nasihat / Panduan :- ( selain bersaintifik & berkriteriakan WHO )

1. Menteri, Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM-MOH ) -
    pastikan produk mempunyai pakar / konsultan yang berkaitan.


2. FOMCA - ( Federation of Malaysia Consumer Associations ) -
    pastikan produk terbukti mempunyai kajian pakar.  


3. Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia ( TTPM ) -
    Consumer Claims Tribunal Malaysia,  kemenangan pengguna SUDAH PASTI.  


Pihak yang bertanggungjawab untuk 'Pengguna Bijak Malaysia' seperti berikut :-
( selain terus ke  KKM & KPDNKK )










Sebillion Terima Kasih
'Road Show'
Majlis Agama Islam Negeri Sembilan
Bermula 22hb Jun 2012 di Paroi, 12hb Julai 2012 Pejabat Agama Islam Tampin, 18 Julai 2012 Port Dickson ( Jelebu - lepas pada awal Julai & akan datang di Kuala Pilah )

Pengiktirafan pendekatan ilmu 'Suami Hebat Rumahtangga Berkat' menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. Bermula dari Paroi 22 Jun 2012
( lihat pada terbitan Jun, yang lalu )

Laporan & Aktiviti bergambar, di siarkan pada 2 hb Jun 2012 ( lihat isian yang baik - IQRA, silakan )
DIANTARA SOALAN DI LUAR PARAS PEMIKIR, Ringkasan - ujudnya soalan 'genetic' dari kandungan setelah di masukan roh maka jika 'dari bapa terdiri golongan 'gay' maka keturunan juga akan membawa atau sedikit sebanyak mewarisi tabiat 'gay'. Adakah kita mudah mengetahuinya atau cara ciri berkaitan yang di berikan oleh pakar atau dari mata kasar kita boleh tahu/lihat akan permbesaran genegasi sekeliling kita. Ia bercirikan 'Gay'.

Promosi di teruskan pada - MAHA NS 2012  dari 25hb Jun - 1 Julai 2012 di Paroi. Di jemput khas sebagai 'Peneraju Herba Negara' ( lihat terbitan, awal Julai 2012 yang lalu ) 

'Pertanian Adalah Perniagaan'
YAB Tan Sri Dato' Hj. Muhyiddin B.Hj. Mohd Yassin
Timbalan Perdana Menteri Malaysia.



FOKUS NKEA TANAMAN HERBA
TONGKAT ALI 

'Peneraju Herba Negara'
Contoh Jenama Malaysia dari Biotropics Malaysia Berhad
Kerjasama Kerajaan Malaysia & M.I.T (US)
( Patent US 7,132,117 B2 & Europe Specification Patent EP 1,313,491 B1 ) 
Bersaintifik - menjalani ujian haiwan ( dos 4000-5000mg ),Keracunan & Keracunan Kronik,
Ujian awal manusia ( comprehensive blood test ), Ujian kinikal di siarkan pada journal kesihatan antarbangsa.

PERTAMA DI DUNIA
Kajian Klinikal yang berjaya dilakukan dari 'Herba Khazanah Negara'
Tongkat Ali  Berjenama Malaysia Nu-Prep 100
( TIDAK ADA DARI HERBA BERASASKAN TONGKAT ALI  SEPENUHNYA YANG BERJAYA MENJALANI KAJIAN KLINIKAL, HINGGA KINI )

AJA 2010 - Asian Journal of Andrology
Berkaitan - Kesuburan.


First International Journal of Andrology June 2011
Berkaitan - LOH
late on-set hypogonadism.







INI PEMBERIAN YANG MAHA ESA KEPADA MALAYSIA
'MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI'
selain di bukti secara saintifik & kajian klinikal berkriteriakan WHO oleh penyelidik Malaysia.




Road Show - Seminar Keluarga Sakinah di teruskan TAMPIN pada 12 Julai 2012. 'SUAMI HEBAT RUMAHTANGGA BERKAT' di sambung selepas MAHA NS 2012



Anjuran & Bersama
PEJABAT AGAMA ISLAM DAERAH TAMPIN 
&
 IBU PEJABAT POLIS DAERAH TAMPIN 
( BAKA )

KEHEBATAN 'ORANG TAMPIN' - SEMEMANGNYA MENCABAR KEPAKARAN 'ANDROLOGIST'  MALAYSIA. DILUAR JANGKAAN SUSUNAN SOALAN DEMI SOALAN MENUJU KEMAJUAN PEMBANGUNAN UMMAH SEPERTI BERADA DI GEDUNG ILMU / UNIVERSITI. INI PERTUNJUK ARAS KEBIJAKSANAAN SESUATU TEMPAT / DAERAH ILMU YANG TELAH DIPUNYAI & MENIMBA ILMU ( WALAUPUN MENCARI ILMU HINGGA KE NEGERI CHINA ) MACAM / SEPERTI DIIBARATKAN, SEMUANYA TELAH & PERNAH BERADA DI CHINA.


















Pada setiap Seminar Kesihatan ( di mana-mana ) berkaitan kajian klinikal yang dilakukan bersaintifik & berkriteriakan WHO. Penekanan bahawa Tongkat Ali TERBAIK di dunia hanya dari MALAYSIA. Kajian klinikal pertama di dunia adalah dari Nu-Prep 100 US,EUpatent. 

Jangan mudah terperdaya pelbagai jenis & produk ada dipasaran, tanpa kajian boleh merosakan buah pinggang ( & pelbagai lagi ). Jadilah Pengguna Bijak & ingat 'Suami Hebat Rumahtangga Berkat'. Sebagai pemimpin keluarga jangan sakit pada usia awal / muda, jadi 'Ikon / Mentor' kepada generasi seterusnya.  

'KELIHATAN SIHAT -
KESIHATAN SENTIASA'




Soalan PERTAMA yang mendapat TEPUKAN GEMURUH.
( ORANG KUAT MASJID / SURAU )

Zaman ini, mengapa golongan 40an SUDAH MULA BERJUMPA DOKTOR ATAU PAKAR SEPERTI DR ISMAIL TAMBI. Ini tidak berlaku pada zaman saya. Saya berumur 71 tahun & bersyukur kelebihan & kekuatan yang diperolehi ( jika dikaji BERTENAGA 4 x seminggu, 2 x sudah PASTI ). 

Malah dari pakar - terdapatnay 20an juga bermasalah. Maka dinasihatkan dari awal / muda, lakukan yang terbaik dengan berskala jumpa doktor. Ini penting untuk mengatahui keduddukan diri atau di jadikan 'rekod/ failkan' & sejarah kesihatan. ( PENTING UNTUK DIRI SENDIRI, DOKTOR MENGETAHUI AKAN STATUS KESIHATAN KITA & GENARASI KITA SETERUSNYA )

Tahniah ini kelebihan 'Berhenti Sebelum Kenyang' selain badan selalu mengeluarkan peluh ( banyak lakukan gerakan badan conoth kerja harian, berkebun & atau bersukan,lari - lari anak ). YANG PASTI ' TIADA ROKOK, ARAK, DADAH & ZINA ' TRADZ.

INI anugerah kepada beliau - contoh macam ketumbesaran melampau KETINGGIAN dikalangan 54 juta, hanya seorang yang mengalaminya.


Soalan 'MAUT'- Tongkat Ali boleh merosakan 'Buah Pinggang'. 

Pakar Andrologist Malaysia - Dr Ismail Tambi. Nu-Prep 100 Larut Dalam Air ( Water Soluble Extract - Freeze Dried patent US 7,132,117 B2 & Europe Specification Patent EP 1,313,491 B1 ) Terbaik hingga kini belaiu telah mengamalkan hampir 13 tahun ( & kelebihan pada kajian 'keywords - Adaptogen' pada journal Andrologia - First International Journal of Andrology, TERKINI disiarkan pada Jun 2011 )  

Apa bezanya Tongkat Ali biasa dengan kajian klinikal doktor sendiri telah lakukan, adakah ia tergolong yang boleh merosakan 'BUAH PINGGANG'. 

Contoh dari Nu-Prep 100 ' Kerosakan buah pinggang - jika produk lain ' SUDAH PASTI' seperti di nasihatkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM / MOH ) jangan beli ubat di pasar. ( seperti pada laporan terdahulu pada bulan 3/ Mac & 4/ April terdapatnya laporan ini - sila lihat & Iqra ) begitu juga laporan yang lepas  dari 'Yayasan Buah Pinggang Kebangsaan'. Kapit Jering buah merosakan buah pinggang dalam seminggu - sebagai pesakit mesti memberitahu doktor, telah mengambilnya semasa mendapat rawatan.  Contoh ini didedahkan bahawa kapit jering mempunyai 'asid djengkolik'. ( pada terbitan, terdahulu SILA LIHAT )

Begitu juga akar Tongkat Ali - telah diasingkan terlebih dahulu bahan logam seperti plumber, asenik, mercury ( merosakan buah pinggang & kanser otak )  & lain, tanpa merosakan bahan kandungan aktifnya.

Sokongan terbaik juga adalah dari ujian LVT ( liver function test ) - ujian HATI di buat pada Mac 2012 setelah mengambilnya dari 2007 hinggan Mac 2012 ( 200 mg setiap hari ) ujian dilakukan oleh Gribbles Pathology - TRUSTED INTERNATIONALLY. ( jika perlu dipertikaikan DIPERSILAKAN ). Sokongan ini penting memandangkan banyak 'Pengguna Bijak' tidak pasti.  STATUS BACAAN & KEDUDUKAN HATI BERADA PADA PARAS NORMAL.

UJIAN LFT - Gribbles Pathology, Trusted Internationally
Tempoh kerosakan 'HATI' keracunan & atau Keracunan Kronik
dengan dos harian 200mg dari 2007-2012 ( jika fakta sebenar, ia telah menunjukan kerosakan pada HATI - kandungan melebihi 700,000 mg  )


Anggota Polis DiRaja Malaysia (PDRM), soalan seterusnya. Ringkasan - Bagaimana STAMINA boleh diperolehi dari pengambilan NU-PREP 100 patent US & EU. ( atas landasan kajian klinikal ANDROLOGIA - First International Journal of Andrology  June 2011 - Late onset hypogonadism ). 

Amalan seterusnya, akan dapat melihat kesan kebaikan kesihatan kepada tubuh badan - bertenaga.

Tambahan ( fakta & pengesahan saintifik & pengakuan anggota POLIS ) 
KEUTAMAAN - terdapatnya ujian air kencing ( Urine Test - results )  'Negative' - Prohibited List. WADA, Doping Control Centre, USM,Penang. 

Juga dari anggota Polis yang melakukan ujian kencing - JAWAPANNYA ADALAH 'NEGATIVE'. Pengakuan anggota IPK Shah Alam ( BP- bacaan menurun dari 160 ke 150 tempoh kurang seminngu & ujian kencing - Urine Test adalah 'Negative' ) Pemberitahuan ini dilakukan hanya memberitahu & ia berkesan serta TAHNIAH KEPADA JENAMA MALAYSIA ( seperti rekod 'statistik' anggota POLIS adalah golongan STRESS peratama di Malaysia ) Ini bakal membantu. 


Ringkasan - soalan dari pegawai ini, melihat pendekatan terbaik pada zaman moden kini. Kelebihan dahulu tersekat, malah untuk merujuk kepada orang dewasa pun harus berhati-hati. Zaman kini, ia terdedah & bagaimana cara terbaik untuk mendidik pengetahuan sek kepada generasi kini.

Beberapa cadangan dari dulu, kini dalam perancangan pihak berkenaan ( Kementerian Pelajaran Malasyia ).
Nasihat Pakar Andrologist Malasysia supaya bermula dari ibubapa adalah lebih dan terbaik untuk mendidik generasi terbaru. Ia mesti bermula dari kita sebagai ketua keluarga dengan cara yang betul & tepat ( boleh mendapatkan nasihat doktor / pakar )


Soalan - ringkasan dari wakil Hospital Tampin.'Terdapatnya pesakit susah buntuk membuang 'air kencing / sakit sangat'. Penjelasan diberi secara baik - jika perlu jumpa doktor atau PAKAR ( rawatan seterusnya )

Pada perbincang sepintas di ruang pameran ' Bersetuju akan proses yang dipatenkan serta kajian klinikal di lakukan oleh Dr Ismail Tambi Pakar Andrologist Malaysia.


Segunung Penghargaan kepada Pakar Andrologist Malaysia 

Soalan - tambahan ' Boleh tahu siapa dikalangan VIP yang mengambilnya '.

Selain Pakar Androlgist Malaysia, hampir 13 tahun & saya 'Exclusive Disributor' dari 2007 hingga sekarang melebihi 732,000 mg ( 200 mg tanpa gagal setiap hari - dibuktikan bersama Ujian LFT - Liver Function Test  ) & selain dikalangan pelanggan biasa ( doktor, profesor, peguam, kakitangan Petronas, guru-guru, tentera, Polis di Bukit Aman, Pengarah Akhbar, majalah, station tv, pakar bedah / perunding hospital kerajaan, pensyarah univeristi, pelajar universiti - TAHUN AKHIR BANYAK MEMBANTU - BELAJAR TIDUR LEWAT SERTA BANGUN MUDAH ' SEGAR KE DEWAN UJIAN 'FINAL YEAR', pilot, driver bus express, lori , ramai di Putra Jaya, kementerian Pertahanan, orang surau / masjid & pelbagai YANG PASTI UNTUK BULAN RAMADAN LEBIH BERTENAGA TERUTAMA UNTUK 'TARAWIH' LEBIH MEMDUDAHKAN )  terdapat VVIP seperti dikalangan Ahli Fikir, Ulamak, Wakil Rakyat & Menteri, malah masih terus mengamalkan untuk TERUS BERTENAGA atas landasan produk TERJAMIN SELAMAT bersama fakta saintifik & berkriterikan WHO. 

ERTI KATA LAIN - belum ada produk seperti Nu-Prep 100 berhubungkait 'Sains & Islam' - masalah dunia Menuju Kemajuan Pembangunan Ummah ' zuriat & peranan - hubungan suamiisteri ' mengurangkan peratus penceraian ( bakal tercatat SEJARAH DUNIA - untuk semua kaum & pelbagai agama ), kebersihan tubuh badan selain keselesaan untuk Solat ( wuduk yang lama - tak terbatal atas kelemahan diri / tak bertenaga )  & yang PASTI BERTENAGA.

Soalan - seterusnya tiada ' Hanya ucapan TAHNIAH ' di terima, Dari Nu-Prep 100 SEBILLION TERIMA KASIH.

Road Show - Seminar Keluarga Sakinah
di Port Dickson pada 18 Julai
'SUAMI HEBAT RUMAHTANGGA BERKAT'


2 perkara berlaku dalam perjalanan Ke Port Dickson & ketika waktu rehat 'Seminar'

KEMALANGAN DALAM PERJALANAN KE SEMINAR KELUARGA SAKINAH PORT DICKSON 18 JULAI 2012 & Peserta memerlukan bantuan / perhatian doktor


3 kenderaan terlibat. ( serentak )

PENGGUNA  JALAN RAYA,  JUGA ADALAH DIKALANGAN  PENGGUNA BIJAK
BERHATI-HATI 
DI JALAN RAYA
JANGAN TAMBAH PERATUS ‘STATISTIK’ KEMALANGAN
SATU PERMULAAN 
YANG BAIK    
Pemimpin keluarga yang memandu sememangnya ‘Suami Hebat Rumahtangga Berkat’- kepentingan semua pihak di utamakan.

( Bermula sepanjang Ramadan, Hari Raya & hingga akhir 2012 )

SEBILLION TERIMA KASIH
dari
NU-PREP 100


PANGGILAN kecemasan untuk rawatan peserta Seminar Kleuarga Sakinah yang memerlukan rawatan dokotr dengan segera'. Yang berkerjasama membawa ( & atau mengangkat beliau ) diucapkan SEBILLION TERIMA KASIH DARI NU-PREP 100 US & EU PATEN.


Persekitaran Seminar Keluarga Sakinah
'SUAMI HEBAT RUMAHTANGGA BERKAT'





Latihan - lakukan KEMUTAN SELALU, ketika mengaji, membaca, memandu, masyuarat, menonton, dimana-mama akan permudahkan 'SOLAT'Wuduk yang lama, jika terbatuk, bersin & meneran ( air kencing sukar keluar ) & ketika rukuk serta sujud ( sukar angin untuk keluar ) MAKA YANG NYATA DARI 'ROAD SHOW' PERTAMA, RAMAI YANG MEMBERITAHU BAHAWA INI ADALAH KELEBIHANNYA & BERSAMA NU-PREP 100 ( lawas kencing - tidak kerap untuk kencing malam )

PERKARA PENTING DI PERMUDAHKAN DENGAN PENYELESAIAN SELAMA INI DI HADAPI BERBILLION UMAT ISLAM DI DUNIA.

( Permudah 'Solat' di hari biasa selain Bulan Ramadan )

( Yang telah mengamalkan awal terbukti mudah & berhasil. TAHNIAH )


SOLAT TARAWIH ADALAH LEBIH MUDAH BERSAMA ‘ BADAN YANG BERTENAGA ‘ , KEBERSIHAN TERJAMIN & SOLAT SEMPURNA. 








Penghargaan kepada Pakar Andrologist Malaysia

PAKAR  - semua lapisan mengenali beliau.

KEPADA SEMUA SEBILLION TERIMA KASIH
DARI

NU-PREP 100 LARUT DALAM AIR - DIKERING SEJUK BEKU
( Water Soluble Extract - FREEZE DRIED )
paten Amerika Syarikat & Eropah


ESKLUSIF 
BERFAKTA
yang dijanjikan, sambungan
dari informasi yang lepas
untuk Pengguna Bijak.
Kajian klinikal
tidak ada,
hanya dari MALAYSIA
PERTAMA DI DUNIA

Pertama di dunia produk bersama PAKAR berkaitan secara langsung melakukan penyelidikan dan kini hasil tersebut menjadi rujukan/panduan pakar antarabangsa setelah disiarkan pada journal antarabangsa seperti terbaru 2010 Berkaitan ‘KESUBURAN – FERTILITY’ pada Asian Journal of Andrology ( AJA 2010 ) & TERKINI pada Jun 2011- journal, ANDROLOGIA – First International Journal of Andrology. LOH- Late on-set hypogonadism ( ringkasan hubung kait pengurusan Awet Muda / Andropos ). 

Kejayaan Jenama Malaysia ini pertama di dunia berasaskan dari "Herba Khazanah Negara" Tongkat Ali – IA TIDAK LANGSUNG PADA PRODUK TONGKAT ALI YANG LAIN DI DUNIA ( seperti kelebihan  proses yang SELAMAT – Larut Dalam Air sepenuhnya- TIDAK MEROSAKAN BUAH PINGGANG JIKA IA BERKELADAK / BERHAMPAS, Analisa TIADA LOGAM BERAT YANG JUGA BOLEH MEMUDARATKAN BUAH PINGGANG, KANSER OTAK DAN LAIN-LAIN JUAGA ANALISA PERATUS BAHAN AKTIF ,  kajian haiwan – keracunan & keracunan kronik dos 4000-5000mg, TIDAK MEMBAWA KEMATIAN PADA HAIWAN, Ujian awal pada manusia – dos 200, 400 & 600mg, ujian darah ( COMPREHENSIVE BLOOD TEST ) buah pinggang, hati & lain berada pada tahap ‘NORMAL’ dan KAJIAN KLINIKAL YANG DINANTIKAN OLEH SEMUA PIHAK TERUTAMA FAKTA BERKRITERIAKAN WHO OLEH PERUBATAN MODEN. Kini terbukti dan telah menjadi persaingan ‘PERUBATAN MODEN’ yang berjaya memberi kebaikan dan keberkesanan pada kesihatan tubuh badan.TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH ( No Drugs )

Ini semua telah berjaya mengharumkan nama negara pada DUNIA & TERUTAMA PERUBTANA MODEN.  Kejayaan ini juga telah memberi satu impak kepada “PENGGUNA BIJAK MALAYSIA” berjaya menerokai minda dengan berubahnya cara hidup kearah permakanan berkhasiat & kebijaksanaan berilmu dalam setiap pemilihan yang bakal dibuat nanti. 



SOALAN BERKAITAN PUTARAN PANGGILAN
‘Long jack’,’ Eurycoma Longifolia’  Tongkat  Ali  NU-PREP 100
( Paten US 7,132,117 B2 & Europe Specification Patent EP 1,313,491 B1)

Penglibatan pakar & hasil penyelidikan ( kajian klinikal )MAKLUMAT YANG PERLU DIKETAHUI , SOALAN KEPADA PAKAR ANDROLOGY MALAYSIA PROFESOR EMERITUS DR. MOHD ISMAIL TAMBI.



TONGKAT ALI NU-PREP 100


JENAMA MALAYSIA - HASIL DARI KERJASAMA KERAJAAN MALAYSIA & MIT (US)
( Ringkasan - CV )
( Ringkasan _CV )




DAMAI SERVICE HOSPITAL 
JALAN IPOH, KUALA LUMPUR
MALAYSIA
( Terkini, terdapatnya 'Specialist - Medical Centre' yang lain telah menggunakan untuk pelanggannya begitu juga klinik keluarga )



( Top 20 Article's, in the past 2 months. The Best responses among millions of biomedical articles in the Natisonal Library of Medicine's Mediline-database )

Kekerapan soalan dari Dr Pakar kepada pesakit - sejarah selain latarbelakang pesakit untuk permudahkan laporan direkodkan & tindakan dari pakar seterusnya.



Penglibatan pakar & hasil penyelidikan ( kajian klinikal )MAKLUMAT YANG PERLU DIKETAHUI , SOALAN KEPADA PAKAR ANDROLOGY MALAYSIA PROFESOR EMERITUS DR. MOHD ISMAIL TAMBI.


SOALAN KEPADA PAKAR


SILA NYATAKAN

INI ADALAH JAWAPAN DARIPADA PAKAR ANDROLOGY  IAITU PROFESSOR EMERITUS DR. ISMAIL TAMBI


1.    Kriteria sebagai professor dan atau doktor yang layak melakukan kajian klinikal yang berkriteria Pertubuhan Kesihatan Sedunia.?
( WHO )


1.Iktiraf sebagai pakar bidang berkaitan dari badan atau persatuan berkaitan Antarabangsa.
-Selaku Bendahari Kehormat Persatuan Andrologi Asian-Oceania yang bertapak  diShanghai,China
.
2.Dilantik sebagai Emeritus Professor dalam bidang Andrologi oleh Sengyang Institute and Hospital of Andrology,Sengyang  (Manchuria),
China pada 2006

3.Telah menjalani Khurus Sijil Ujian Klinikal untuk melayakkan diri untuk menjalankan Kajian Klinikal.Tanpa shayrat ini tidak layak menjalankan ujian klinikal.


2.    Berkriteria Pertubuhan Kesihatan Sedunia ( WHO ) syarat wajib ditetapkan ( atau sebarang protokol ) untuk kajian klinikal berasaskan dari herba layak dan kajiannya secara langsung di iktiraf WHO.


Kajian klinikal perlu mendapat kelulusan KKM sebelum dilakukan kepada manusia.

Protokol berpandukan criteria yang ditetapkan WHO.Hanya pengkaji yang layak sahaja boleh menjalankan kajian tersebut.


3.    Berapa lamakah sesuatu kajian itu diperlukan sebelum dijemput untuk dibentangkan kepada sesuatu journal kesihatan antarabangsa. ( 6 bulan atau 1 tahun sebelum di jemput secara rasmi )


Kajian yang dilakukan perlu selesai terlebih dahulu sebelum data dapat dianalisa.

Pembentangan kertaskerja perlu dilakukan dahulu dan setelah diperakui baru boleh dihantar kepada Journal Peubatan untuk publikasi.hanya kajian yang bertaraf cemerlang diterima oleh Journal Perbatan terkemuka.


4.    Adakah ia perlu dirujuk mana-mana panel juri atau berkaitan WHO.
( kertas kerja kajian kilinikal ). Ditapis terlebih dahulu dari sudut kebenaran ( saintifik )


Sebelum kajian dilakukan, ia perlu kelulusan dari pihak atasan saperti KKM.

Ketua pengkaji bertanggungjawab. Apabila kajian selesai, tiada masalah dan data dianalisa, sempurna, baru diperakui oleh panel dan baru boleh dibentangkan lapuran.


5.    Setelah di bentangkan kajian klinikal tersebut berapa lamakah diperlukan untuk diterbitkan oleh pihak journal.
( berwajib / berkaitan )


Kertas kerja perlu diteliti oleh panel pakar yang dilantik oleh Journal terkemuka tu.Jika diperakui sempurna dan original, baru diterima untuk publikasi.Ini boleh memakan masa sehingga setahun atau dua tahun.


6.    Mengapa kajian perlu dibentangkan dan peranan journal kesihatan antarabangsa kepada masyaratkat umum ( dunia ) atau bahan rujukan para doctor
( Malaysia / antarabangsa )

Kajian yang dilakukan secara teliti dan diperakui oleh panel pakar antarabangsa akan dapat sambutan pakar tempatan sebagai rujukan untuk kebaikkan dan manafaat sains perubatan.


7.    Adakah sebarang produk telah menjalankan kajian pada haiwan dibenarkan ( dijadikan produk )  juga dijadikan bahan bacaan produk atau dihebahkan dan dijadikan bahan untuk menyakinkan masyarakat umum
( pelanggan ). Serta produk dijual pada umum.


Bahan yang telah menjalani ujian dengan haiwan belum cukum sempurna lagi dan hasil kajian tidak boleh digunakan untuk tujuan memaskan produk tersebut untuk kegunaan manusia.

8.    Atau syarat sebenar untuk herba wajib melalui ujian pada haiwan ( keracunan / keracunan kritikal ) dan diikuti kajian klinikal. ( seterusnya ). Adakah ini syarat WHO – protokol. Untuk pasaran di Malaysia juga luar negara.


Kajian asas dengan mengunakan model haiwan mustahak untuk mengenal kemujarapan produk herba.Apabila didapati mujarab untuk sesuatu masalah kesihatan, dan didapati ia tidak toxic, maka baru dicadangkan ujian klinikal kepada manusia setelah mendapat kelulusan Komitee Ethikal.



9.    Diantara Journal berkaitan Kesihatan – terutama Andrologi.
Dimanakan hasil kajian selama ini oleh Professor pernah dibentangkan dan tercatat segala hasil tersebut.


Pada mulanya dalam Journal Perbatan Tempatan, kemudiannya di Journal Andrologi dan Urologi Antarabangsa selain diJournal Kesihatan Penuaan Lelaki

10. Diantara Journal terkemuka berkaitan kesihatan yang banyak dibaca oleh masyrakat umum / luar  dan dalam ( antarabngsa ) berkaitan Andrologi.


International Journal of Urology
Asian Journal of Andrology

Andrologia

Journal of Advancement of Contraception

Journal of Aging Male


11. Sehingga kini bolehkah dianggarkan jumlah pembeli atau pembaca journal tersebut.


Bukan sahaja pembaca, malahan artikel saintifik yang dilapurkan oleh mediamassa antarabangsa dan tempatan saperti Reuters, Bernama Dln.


12. Diantara Journal berkaitan Kesihatan ( andrologi ). Berapa banyak jenis journal terbut di Asian, Asia, Eropah, Amerika Syarikat.

Yang terkemuka hanya dalam 8-10 Journal sahaja.





13. Adakah benar kajian klinikal anda yang pertama seumpamanya didunia dan mengapa..


Kajian saya berkaitan Tongkat ali, hanya yang pertama dilapurkan dalam journal antarabangsa.

14. Adakah benar kajian klinikal tersebut berkriteria WHO.


Sememangnya criteria yang digunakan ialah criteria WHO

15. Adakah benar kajian klinikal tersebut boleh membantu kearah Kemajuan dan Pembangunan Ummah.


Hasil lapuran menunjukkan kebaikan dari segi meningkatkan silaturrahin antara pasangan suami isteri, peningkatan kemampuan menangani lelaki mandul dan kesempurnaan kesihatan penuaan lelaki.


16. Adakah benar  kajian klinikal tersebut berkaitan Sains dan Islam.



Saperti yang dilapurkan diatas.


17. Adakah benar kajian klinikal tersebut memudahkan para pengguna ( atau bakal pengguna ) dan akan memberi kebaikan.


Saperti yang dilapurkan diatas-Baik untuk pengguna dan bakan pengguna

18. Adakah benar hasil kajian klinikal tersebut memudahkan para pengguna untuk mendapatkannya di semua farmasi dan toko traditional.


Maklumat tentang kebaikkannya perlu sampai kepada semua orang, penjual dan pembeli.


19. Adakah benar jika pengguna mempunyai masalah atau tidak ada perubahan perlu mendapatkan nasihat para doktor atau pakar berkaitan ( jika tiada perubahan kebaikan )


Ia suplemen herba dan tiada apa apa risiko.Jika tidak diamalkan dengan baik, ia tidak berkesan.Jika pengguna perlukan nasihat, boleh rujuk kepada doktor.

20. Adakah benar mengetahui bahawa hasil kajian klinikal telah dijadikan produk mempunyai kelulusan Halal ( JAKIM ) dan dari Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM )


Mana mana produk herba perlu didaftar dengan KKM sebelum ia diedarkan untuk jualan.Jika produk itu pernah menjalani ujian klinikal, maka mudah untuk memasarkannya kerana lebih menyakinkan.

Sijil Halal meningkatkan lagi keyakinan untuk kegunaan Muslim.


21. Adakah benar mengetahui bahawa produk tersebut 100% Larut Air ( water soluble extract – freeze dried )


Kajian tentang produk menunjukkan yang ia cepat larut dalam air dan kelarutannya lebih 99%

22. Adakah benar mengetahui bahawa produk ini mempunyai Sijil Analisa ( COA ) berkriteria WHO / antarabangsa.


Produk ini dapat dipasarkan diluar Negara kerana memperolehi pelbagai sijil yang menyakinkan saperti Sijil Analisa COA dln.

23. Contoh sijil analisa biasa dipunyai oleh pengilang seperti asenik, logam dan sebagainya.


Saperti penjelasan diatas.

24. Juga mengetahui sijil analisa ( COA ) jenis bahan aktif dan peratusnya. ( jenis protein, anti kanser / saponin & sebagainya )



Saperti diatas.







25. Adakah mengetahui jenis bahan aktif berkaitan eurycomonone ( jumlah peratusnya )


Salah satu ramuan yang membuatkan extrak tulin dan aktif ialah kandungan eurycomonone.

26. Adakah benar bahawa produk ini dapat membantu mengurangkan kadar peratus penceraian ( atas sebab seperti tiada zuriat dan kebahagian rumahtangga ) peranan suami isteri.


Produk ini telah diujikaji keberkesanannya sebagai herba yang mampu membina bilangan dan kualiti sperma lelaki selain memantapkan tahak kesihatan fisikal, peningkatan tahap hormone testosterone dan pelbagai lagi yang secara langsung memantapkan kesihatan tenaga dan shaywat lelaki.

Ini secara tidak langsung dapat meningkatkan keharmonian rumahtaangga.


27. Adakah benar mengetahui bahawa produk ini bakal dapat memberi kekuatan / bertenaga kepada pengguna. ( dalam tempuh , berapa lama )



Peningkatan tenaga lebih cepat jika pengamalnya melakukan aktiviti fisikal.Dalam masa 24 jam dapat menambahkaan testosterone dan menstabilkan tahap cortisone.

28. Adakah benar kajian ini berkaitan kekuatan bahan mentah dan dihasilkan menjadi bertindak setaraf DADAH TERLARANG.


Produk ini menggalakkan enzim CYP17 dalam kilang buah zakar menghasilkan lebih hormone testoeterone untuk kegunaan badan, mengikut keperluan badan.Ia tidak mengandungi dadah terlarang.


29. Apakah kebenarannya seperti sebarang sijil analisa berkaitan kelulusan / COA – TIADA SENARAI BAHAN TERLARANG.


Produk ini telah menjalani proses pensijilan yang agresif dan didapati tiada apa apa bahan yang terlarang.

30. Apakah benar dari hasil kajian klinikal tersebut ternyata isu ‘ kritikal hormone steroid meningkat 26% dalam seminggu dan 47% dalam 3 minggu. ( tetapi ia bukan jenis bahan terlarang dan atau dadah )


Semua kajian menunjukkan yang peningkatan hormone testosterone dan steroid yng dihasilkan badan dan bukan hormone tambahan atau dadah larangan.

31. Berapa lamakah tempuh kajian diperlukan untuk memperolehi keputusan tersebut. ( hasil kajian )


Produk ini telah menjalani ujian Klinikal semenjak 1996 dan hasil dan penemuan kajian hanya kelihatan semenjak beberapa tahun ini.


32. Adakah anda masih dirujuk isu berkaitan kajian klinikal berkaitan harta khazanah negara berasaskan herba Tongkat Ali.Dari dalam dan luar negara.


Memandangkan sebilangan besar dari kajian klinikal melalui usaha saya maka saya dilantik oleh beberapa panel penerbit majallah perubatan untuk melakukan semakkan kepada semua manuskrip yang kajiannya berputar kepada Tongkat ali.


33. Adakah anda masih menulis / memberi nasihat berkaitan tugas –tugas sebagai pakar Andrologi di akhbar, majalah atau sebarang rangkaian radio atau dan tv.


Setakat ini saya masih lagi memainkan peranan sebagai satu satunya Pakar Sakittuan atau Andrologis, menulis dan menyebarkan maklumat dalam bentuk penulisan, penerbitan CDs dan ketika berdialog didepan TV.



Yang memberitahu melalui h/p pada 18hb Julai 2012 ( selepas MAHA NS 2012 ) walaupun berbilang bangsa & agama, jika masalah kelakian menyebabkan satu penyumbang akan penceraian tuan 'dicadangkan ANDA mencuba akan Nu-Prep 100 yang telah di beli pada MAHA NS 2012 ( bersama FOC Nu-Max berbaki 20 kapsul ) bermula sekarang TERUS AMALKAN 2 KAPSUL, memandangkan tempuh kerja setiap hari 12 jam ( & bacaan BP yang tinggi ). Yang terbaik akan berlaku satu perubahan ke arah kebaikan kesihatan tubuh badan ANDA dalam tempuh 2 minggu dari sekarang atau kurang saya akan menijau perubahan ANDA dari masa ke semasa. ( bersukan mengeluarkan peluh & minum air kerap/banyak merupakan satu permualaan yang baik ). JIKA TIDAK MENUJU KE ARAH KEBAIKAN. ANDA AKAN KAMI KEMUKAKAN TERUS PADA DR PAKAR BERKAITAN. 



Di ibaratkan pakar makanan dikalangan keluarga - dengan latarbelakang 'Food Science & Food Safety' ( BSc,Food Science & Nutrition & MSc Food Science ). Ini penting - TIDAK BOLEH DI TIPU ATAU MENCUBA TANPA FAKTA KEBAIKAN PRODUK DI SOKONG  ' 'BERSAINTIFIK & BERKRITERIAKAN WHO'. Cara permakanan keluarga TIDAK BOLEH DI PERMAINKAN untuk keluarga & kedua ibubapa SUDAH PASTI. Fakta adalah keutamaan.


Memilih untuk BERTENAGA semenjak dari MAHA 2010, yang terbaik untuk kedua ibubapa adalah Nu-Prep 100. Terbaru Ibu beliau mengerjakan 'Umrah' pada awal Mei 2012. Kumpulan yang mengerjakan Umrah bersama rasa terkejut melihat KESIHATAN IBU di Mekah adalah baik dengan suhu 40' TANPA SEBARANG DEMAM & KELETIHAN MELAMPAU. ( makan 1 pagi & 1 malam ), Di ikuti pemeriksaan  melalui talipon setiap malam untuk mengetahui status di sana. ( cuma merkah tapak kaki - kebiasaan semasa berada di Mekah ). Ini bukan pertama kali seumpamanya telah berlaku,  terdapat banyak Ibubapa yang lain memperolehi kebaikan & kebekesanan kesihatan kepada tubuh badan. ( seperti pengedar besar membekalkan kepada ibubapa mereka, individu yang membawa bekal sendiri & atau anak yang membekalkannya ). Berada di Mekah bersama KESIHATAN YANG BAIK permudahkan segala urusan untuk semua umat di dunia. 



Consumer Claims Tribunal Malaysia.

Renungan Untuk Semua

Contoh Terbaik untuk Pengguna Bijak seluruh dunia sebagai asas & panduan kemenangan
di mahkamah. 
AWAS 


PRODUK YANG TIDAK PASTI AKAN BAHAN KANDUNGAN & TIADA SOKONGAN KAJIAN KLINIKAL. MAHKAMAH MENANTI ANDA. 

Mangsa Ubat Pelali MENANG Saman Wanita lahir CACAT selepas ibu ambil THALIDOMIDE Ketika hamil.


& Patut di contohi 

CONTOH TERBAIK  
SATU PENGHORMATAN TERTINGGI
BERSAMA KITA
 MENUJU KEMAJUAN & PEMBANGUNAN UMMAH.



CONTOH JENAMA MALAYSIA 
Peneraju Herba Negara - NKEA
Penglibatan Saintis ( MALAYSIA - FRIM,Universiti - Universiti Tempatan & MIT-US ), Saintifik - Sijil Analisa ( pelbagai )  COAs, & Kajian Klinikal -PAKAR Penyelidik 'One & Only - Pakar Andrologist Malaysia & Western Cape,University South Africa. Kajian Klinikal pertama di dunia terbukti & disiarkan pada journal kesihatan antarabangsa ( AJA2010 Berkaitan Kesuburan & Andrologia - First International Journal of Andrology June 2011 - LOH, Late onset hypogonadism ) 

KINI, menjadi Rujukan / Panduan pakar antarabangsa dari Jenama Malaysia menjadi persaingan perubatan barat ( western medicine ) memantap 'testosterone'.TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH.


 AKAN DATANG


Terdapatnya negara Eropah yang menggunakan kajian klinikal atau menghubung kaitkan saintis & penyelidik Malaysia keatas produk masing-masing. Yang nyata perbuatan ini adalah seperti ‘Pencuri & atau Pengkianat Negara’ ( yang terlibat, musuh dalam selimut ). Apa niat sebenar, ujian haiwan, awal manusia & kajian klinikal ( dengan dos, seperti hasilnya ) disiarkan pada journal kesihatan antarbangsa.

Masih tidak TAHU PENGGUNA BIJAK DI EROPAH MEREKA DI TIPU SEWENANG-WENANG & APA SUDAH JADI PADA NGOs & Kementerian Kesihatan Eropah atau agensi kerajaan atau penguatkuasaan dari ‘ Sudut cuba menipu atau & Megelirukan Pengguna atau Sengaja Mencuri Harta Interlek Pihak Lain ‘,pada hakikatnya pejabat ‘Specification Patent’ Eropah berada di benua tersebut. ( Begitu juga negara di Asia ).

Apakah kesudahanya berlaku produk 'Tiruan' pesat di Amerika Syarikat, Canada, Israel, Jordan & selain di China. ( dinyatakan oleh WHO ). 



No comments:

Post a Comment